#AIMTEC hackathon

Proč 40 lidí 3 dny nespí a 30 hodin v kuse programuje?

Věřili byste, že je možné, aby skupina navzájem zcela neznámých lidí z čistého nadšení vytvořila za jediný víkend hru, která za využití Oculus DK2, Vuzix a nástroje Unity umožňuje virtuální procházení skladem? A to včetně perfektní grafiky a pokročilého algoritmu, který při každém spuštění generuje unikátní mapu a zároveň ošetřuje průchodnost prostorem?

Tak přesně to se povedlo vítěznému týmu na třídenním programátorském maratonu, který se konal o víkendu 18–20. 3. v AIMTECu. Cílem celé akce bylo spojit komunitu programátorů, web designerů, grafiků a dalších technicky smýšlejících lidí. Chtěli jsme jim umožnit spolu svobodně tvořit, vymýšlet a pracovat na nabídnutých nebo vlastních tématech.

Na ‪#‎AIMTEChackathon‬ přijeli často z pořádné dálky uznávaní experti v oboru jako Štěpán Bechynský z Microsoftu, Filip Procházka z Google Developer Group, Pavel Hrabina z IBM, Petr Ferschman z ABRA Flexibee nebo Martin Dostál ze Západočeské univerzity. Udělali pro nás několik přednášek a workshopů a také přivezli spoustu nejnovějších technologií. Účastníci si mohli vyzkoušet například tablet Google Tango, v Česku jediný svého druhu. Kromě toho si prohlédli a osahali mikropočítače Arduino, Raspberry a velice populární Nodemcu, z dalších technologií třeba realtime databázi Firebase nebo vývojovou platformu IBM Bluemix.

Když jsme si s tím vším dostatečně vyhráli, pustili jsme se do týmové tvorby. Během pátečního brainstormingu se účastníci poskládali do pracovních týmů. Seniorní programátoři vzali pod křídla ty mladší a úplně přirozeně se nám povedlo vytvořit atmosféru vzájemného obohacování znalostmi, myšlenkami i nápady. Odborníci se z pozice přednášejících přesunuli do pozice mentorů a radili týmům, jak se posunout dál.

Zápal účastníků pro věc byl nečekaný. Některé týmy se v bádání za 30 hodin dostaly tak daleko jako profesionální skupiny za dva týdny.

Vítězství aplikace pro procházení skladů shodně vyhodnotila porota i samotní účastníci. Speciální ocenění získal nejmladší tým studentů SPŠE Plzeň. Odvážně totiž posadili celý svůj projekt na virtuální stroj od Google, který od začátku dostali k dispozici.

#AIMTEChackathon sklidil veliký ohlas účastníků, mentorů, studentů i přednášejících hostů. My máme radost, že se nám daří propojovat akademickou sféru s byznysovými projekty. A že jsou u nás lidé nadšení a otevření sdílení zkušeností i zkoušení nových věcí.

Tak co? Jedete příště taky?

Staňte se součástí našeho týmu
a buďte u toho všeho s námi